Τρίτη 12 Μαρτίου 2013

Ελευθερία Σκέψης


                                                            Ελευθερία σκέψης 

Όταν φύγαμε από την Ελλάδα δεν φύγαμε γιατί δεν μας άρεσε ο τόπος μας, φύγαμε γιατί δεν μπορούσαμε να ζήσουμε, να το πω καλλίτερα το ίδιο το κράτος άνοιγε τις πόρτες για να φύγουμε, αυτό μας έδιωχνε! Καμία προστασία δεν μας παρείχε πουθενά σε καμιά γωνιά του κόσμου, όταν εμεί ψάχναμε για μεροκάματο στα πεζοδρόμια της παγκοσμιότητας. Υπηκοότητες αλλάξαμε πολλές, αναλόγως που τον έριχνε η τύχη τον κάθε ένα μας, όχι δεν έχει μείνει κανένας εν ζωή στην Ελλάδα, αυτοί που περίμεναν τον οβολό μου, πέθαναν όλοι, ερήμωσε ο τόπος και τώρα στα γεράματα όσο ακόμα αντέχω πηγαίνω κάθε χρόνο και προσκυνώ το μέρος που γεννήθηκα. Γονατίζω και φιλώ μια έρημη πατρική μου παράγκα ή ας τη πω καλύβα. Έφυγα  σα ναυτικός τις 12 Αυγούστου 1950 όλη μου η ζωή όργωνα με αλέτρι τις θάλασσες και τις καταπράσινες ζούγκλες, και να μας λέει     να του αποδείξω ότι είμαι μόνιμος κάτοικος, εξωτερικού αφού στην Ελλάδα από τα 16 χρόνια μου μ’ έδιωξαν.   Αυτό  που θα καταφέρουν είναι να μην ξαναπάμε Ελλάδα και όχι μόνο.
Θα πρέπει να υπάρχει μια διαφοροποίηση, μας βάζουν όλους στο ίδιο τσουβάλι, άλλοι είναι αυτοί οι Business men αυτοί οι οποίοι έχουν επενδύσει τον ιδρώτα τους στην Ελλάδα και άλλοι εμείς που ζούμε στην ξένη με το καθημερινό Αχ! Βαχ! Πως θα εξοικονομήσουμε τα εισιτήρια μας, για ένα εφήμερο  προσκύνημα στο χώμα που γεννηθήκαμε. 
  
Αισθάνομαι  ελεύθερος σαν το πουλί που πετά στους αιθέρες, όταν  μπορώ και δημοσιεύω τις σκέψεις μου και το κυριότερο χωρίς να παρακαλέσω, να ζητήσω την άδεια κανενός.
Ευχαριστώ εσάς που με διαβάσατε!

Γαβριήλ Παναγιωσούλης
BRONX NEW YORK



9 σχόλια:

Dennis Kontarinis είπε...

Καλή σου μέρα φίλε Γαβρίλη.
Πολύ ενδιαφέροντα όσα γράφεις και πολύ σωστά τα λες.
Επίτρεψέ μου μόνο δυό παρατηρήσεις. Πρώτον η Κατοχή στην Ελλάδα δεν διήρκεσε πέντε χρόνια αλλά τρισήμιση, ο δε Εμφύλιος δεν ήταν αποτέλεσμα του πολέμου αλλά προκατασκευασμένο προϊόν ξένων συμφερόντων. Ονόματα δεν λέμε. Νάσαι καλά φίλε.

pylaros είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
pylaros είπε...

Καλημέρα σου φίλε μου Ντένη,
σήμερα Τετάρτη επισκέφθηκα την Αστόρια ο Μάκης μου έδωσε ένα του ποίημα να δημοσιεύσω στο ΠΥΛΑΡΟΣ που είναι λόγια ωμά χωρίς όνειρα,
θα το δημοσιεύσω την ημέρα του ποιητή που είναι νομίζω 21 Μαρτίου, πές μου αν ξέρεις την ακριβή ημερομηνία.
Ναι η κατοχή διήρκησε στην Ελλάδα μέχρι το 1944, βάζω την λέξη σχεδόν γιατί δεν θυμόμουν την ακριβή ημερομηνία 1941-1944.
Όσο για τον εμφύλιο, εγώ μικρό παιδί ξάφνου είδα τον γείτονά μου να με σημαδεύει με ιταλική κοντόκανη καραμπίνα, γιατί λέει τα πιστεύω της οικογενείας μας ήταν διαφορετικά από τα δικά του.
Από αυτή τη άποψη γράφω και ακόμη όταν έφυγα από την Κεφαλονιά 2 Φλεβάρη 1949 υπήρχε εμφύλιος πόλεμος, μετά εξόρισαν όλο το χωριό για να πιάσουν τους αντάρτες από τα βουνά, σφράγισαν τις στέρνες.
Τότε μία πίντα νερό για να πιεις έπρεπε να πληρώσεις. Τότε ήταν χειρότερα από την ξένη κατοχή!

Ευχαριστώ που με επισκέφτηκες,

Χαιρετώ σε

Γαβριήλ
13 Μαρτίου 2013 - 11:10 π.μ.

Μαριάνθη είπε...

ΚΑΛΗ, ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ Η ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΙΣΗ ΑΠΟ ΜΕΡΟΥΣ ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΟΥ ΓΑΒΡΙΗΛ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΚΟΜΑΤΙΟΥ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΠΟΝΑ. ΤΕΛΙΚΑ ΜΠΕΡΔΕΥΟΝΤΑΙ ΟΙ ΘΥΤΕΣ ΜΕ ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΑΝ ΔΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ, ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΔΗΛΑΔΗ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΖΟΥΜΕ ΜΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΑΤΟΧΗ...ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΜΕ. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΠΙΣΤΕΥΩ. ΑΝΕΞΑΝΤΛΗΤΑ ΒΕΒΑΙΑ ΘΕΜΑΤΑ...
ΚΑΛΑ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥΣ.

Αστοριανή είπε...

Γαβρίλη μου,
χαίρομαι που ελεύθερα γράφεις την άποψή σου.

Λυπάμαι για κείνους που δεν καταλαβαίνουν τί εστί διάλογος.

Χαιρετισμούς πολλούς,
Γιώτα

Μηθυμναίος είπε...

Ξεπέρασα τα απρόσμενα προβλήματα που «λούστηκα», φίλε μου και να ’μαι, καθυστερημένα μεν, εγκάρδια δε... να σε διαβάζω (και δεν χρειάζεται να μας ευχαριστείς… γι’ αυτό).

Σωστά τα λες στην επιστολή σου (πολλά χάθηκαν στην Ελλάδα, μέχρι και κάποιες αξίες που είχαμε κληρονομιά) καθώς και στην «απολογία» σου.

Πάντως αρχίζω να πιστεύω, όλο και πιο πολύ, πως για ν’ αγαπήσεις την Ελλάδα πρέπει να φύγεις μακριά της.

Δύναμη και κουράγιο, φίλε!

pylaros είπε...

Αγαπητή μου Μαριάνθη, μου άρεσε το ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΙΣΗ, ναι μεν αλλά κανένας από τους κρατούντες τα ηνία δεν ακούει δηλαδή δεν ιδρώνει τ' αυτί του.

Από εδώ μακριά συγκρίνεις αυτό το αλαλούμ που γίνεται στη πατρίδα σχετικώς με πιος θα πληρώσει φόρο και πόσο με τα κράτη όπου ζούμε.
Ναι όλοι μας πληρώνουμε φόρο, αλλά για όνομα του Θεού ας μπει μια τάξη, να ξέρεις τις υποχρεώσεις σου εσύ και το κράτος...

Ευχαριστώ πολύ

χαιρετισμούς

με αγάπη

Γαβριήλ

pylaros είπε...

Αγαπητή μου Υιώτα,
Ναι πεοσπαθώ να πω τη γνώμη μου το πως μου φαίνεται το μέλλον αλλά όπως λέω και πιο πάνω κανένας(από τους κρατώντας τα ηνία) δεν δίνει σημασία


Όμως η ανατλλαγή απόψεων είναι υγειείς

ευχαριστώ

χαιρετισμούς

Γαβριήλ

pylaros είπε...

Nos hizo tanta falta su presencia en el internet!!!

Καλώς μας γύρισες πίσω στα παλιά σου λημέρια φίλε μου Στράτο,

Από εδώ από τα ξένα παρατηρείς και βλέπεις τα άτοπα που συμβαίνουν τα διαλαλείς αλλά δεν βαριέσαι (κανείς από τους έχοντες τα ηνία) δεν πέρνει χαμπάρι.

Εγώ βετεράνος πια της ζωής μόνο μπορώ να παρατηρώ, να γράφω, να αλλάζω απόψεις, αλλά η συμβολή μου στον αγώνα, στην καλλιτέρεψη μηδαμινή....
Ευχαριστώ
πολλους χαιρετισμούς

Γαβριήλ