Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2017

ΈΦΥΓΕ Ο ΜΑΚΗΣ

Ο καινούργιος χρόνος 2017, μπήκε φουριόζος, καβάλα στ’ άλογό του κι άρχισε να παίρνει ψυχές,
Πέρασε και πήρε την του φίλου μου του Μάκη Τζιλιάνου,
Η είδηση με τρόμαξε γνωριζόμαστε από πολλά Χρόνια, και όχι μόνο ήταν η καρδιά της Κεφαλονιάς στα ξένα, ήταν το σπίτι μας, πάντα με τον καλό του λόγο να μας συμβουλεύει σε νομικές υποθέσεις, μα και να μας προσφέρει την συνεργασία του σε οτιδήποτε είχε να κάνει με την Λογοτεχνία.
Ο Μάκης γεννήθηκε στην Πύλαρο Κεφαλονιάς το 1936, Σπούδασε στο Αργοστόλι, μετανάστευσε στην Νότια Αφρική 1960, ίδρυσε την Λογοτεχνική Συντροφιά, Γιοχάνεσμπουργκ, μετά από 7 χρόνια μεταναστεύει στις ΗΠΑ ίδρυσε την Εταιρία Ελλήνων Λογοτεχνών Αμερικής στη Νέα Υόρκη, της οποίας διετέλεσε πρόεδρος. Έχει γράψει πολλά βιβλία ποίησης, Θέατρο κλπ..
Το τελευταίο του βιβλίο «Αλλοιώσχημα» 100 Σονέτα εκδώσεις ΔΡΟΜΩΝ Αθήνα 2010
Πως ΝΑ ΓΥΡΙΣΩ ΣΤ’ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ
«Καπνόν Αποθρώσκωντα νοήσαι ης γαίης.»
ΟΔΥΣΣΕΙΑ Α’ 58
Πώς να γυρίσω στ’ Αργοστόλι; Είμαι άγνωστος εκεί,
Εμπόδιο είμαι σα γέροντας με γνώση περιττή.
Δεν έχει χώρο πια για με. Είμ’ ένας ντόπιος ξένος!
Πώς να γυρίσω στ’ Αργοστόλι; Είμαι άγνωστος εκεί.
Θα’ ναι ο πόθος γυρισμού με χρήμα αγορασμένος
Κι η τωρινή γενιά προσβλέπει να κερδοσκοπεί…
Πώς να γυρίσω στ’ Αργοστόλι. Είμ’ άγνωστος εκεί
Εμπόδιο είμαι γέροντας με γνώση περιττή.
Νέα Υόρκη 17Χ07

ΤΟ ΔΙΦΡΑΓΚΟ
Ειδωτικά στη φαντασία
Το πεθαμένο είδωλο του και σαφώς
Μου θύμιζε ο πατέρας σαν βρεθεί νεκρός
Στα δόντια, δίφραγκο να του τοποθετήσω.
Τα μάτια του ανοιχτά, σαν άγαλμα ν’ αφήσω
Το φως τα’ Απόλλωνα να μπαίνει εντός του διαρκώς,
Να’ ναι στο μνήμα τα’ όνομά του, όχι σταυρός.
«Κι ησύχασε ο Πατέρας εν Αποδημία.»
Στα ψεύτικες μασέλες σφήνωσα το κέρμα,
Στις χούφτες στάρι, να’ ναι αιώνιος γεωργός.
Η μάνα μου όμως, πού του κήδεψε το σ’ωμα,
Την ένθεια σύντριψε ενουσία του, καθώς
-τα μάτια κλείνοντας- μ’ ένα παπά, απ το στόμα
Παίρνει αισχρά για το παρκόμετρο το κέρμα!
Μάκης Τζιλιάνος
Αιωνία σου η Μνήμη, φίλε, αδελφέ
Ήσουν της Κεφαλονιάς, και της Ελλάδος  ανεκτίμητο καμάρι δικός μας στυλοβάτης εδώ στα Ξένα 

 Γαβριήλ Παναγιωσούλης
LikeShow more reactions
Comment

7 σχόλια:

nikol είπε...

Καταλαβαίνω τη λύπη σας Γαβρίλη μου για αυτόν το σημαντικό σας φίλο !!
Ας είναι ελαφρύ το χώμα που τον σκεπάζει.
Καλό απογευμα

Μαρία Κανελλάκη είπε...

Καλό του ταξίδι και καλή δύναμη στους δικούς του Γαβρίλη μου!
Κατανοώ την οδύνη της απώλειας, όταν φεύγουν τόσο σημαντικοί άνθρωποι απ' τη ζωή.
Να είστε καλά να το θυμόσαστε!

Ντένης Κοντρίνης είπε...

Στ΄αλήθεια χάσαμε κάτι πολύ δικό μας.
Καλό του ταξίδι.

pylaros είπε...

Αγαπητή μου Νικόλ
¨ηταν ένα πραγματικός φίλος
αλλά έτσι είναι η ζωή όλοι είμεθα προσωρινοί.
σε ευχαριστώ
με αγάπη

Γαβριήλ

pylaros είπε...

Αγαπητή μου Μ. Κανελλάκη
Ο Μάκης ήταν ένας άνθρωπος των γραμμάτων, μη εγωιστής να σε βοηθήσει σε ότι μπορούσε, και αφιλοκερδής ένας φίλος για πολλά πολλά χρόνια

σε ευχαριστώ

Γαβριήλ

pylaros είπε...

Ντένη,
Ένας λιγότερος,
κι έχουμε μείνει τόσο λίγοι!
Ευχαριστώ

Γαβριήλ

Αστοριανή είπε...

Γαβρίλη μου!

Όταν μου το είπες,
ναι, το σκεπτόμουν...μα ποτέ δεν ήθελα να το ακούσω...

Θυμήθηκα και που με τίμησε στο ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΥΝΑΙΚΑ του Εθνικού Κήρυκα Ν.Υ.όταν έγινε η παρουσίαση μου εφ' όλης της λογοτεχνικής προσφοράς μου στην Ομογένεια... με δικά του λόγια και ξεχωριστά της Ε.Ε.Λ.Αμερικής...

και που λίγο καιρό αργότερα

ανταπέδωσα με χαρά την αγάπη μου
και
στην δική του σημαντική παρουσίαση

που του έκανε ο Ε.Κήρυκας...


Είναι κάποιες στιγμές όπου η καρδιά σταματάει και ο νους θολώνει...

Σκέπτομαι την Έφη του,

και μαζί και την ετοιμόγεννη Ελπίδα τους...

Η ζωή είναι απροσδόκητη!

Ζωή στους δικούς του
και σε όλους εμας που τον αγαπήσαμε.

Πάντα με Αγάπη,

Υιώτα-Δημήτρης