Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2016

Το Τελευταίο Αντίο!!!


                       Το τελευταίο Αντίο
Ελένη    Φλωράτου -Παϊδούση
Απ’ ότι ξέρω γεννήθηκε στην Ουάσιγκτον μεγάλωσε στην Κεφαλονιά, Πυργί…


Στην σκοτεινή αίθουσα του Κέντρου Αρχιεπισκοπής εδώ και χρόνια στα
πρώτα μου βήματα στην Νέα Υόρκη καθόμουν στην τελευταία σειρά 
καθισμάτων, κάπως πρωτάρης στην πιάτσα κάπως άτολμος, πήγα να 
παρακολουθήσω μια παρουσίαση βιβλίου ή κάποιου θεατρικού έργου, 
δεν θυμάμαι ακριβώς, η Ελένη ήρθε και κάθισε δίπλα μου, μου έπιασε 
συζήτηση, προσφέρθηκε να με βοηθήσει σε οτιδήποτε έχει να κάνει με την
 γραφή, με τον λόγο, μου έδωσε θάρρος μα και την εντύπωση ότι άνοιξε
 την αγκαλιά της και περίβαλλε κι εμένα μέσα στον κύκλο αυτών των  
σπουδασμένων με τις περγαμηνές, έστω κι αν με κοίταζαν αφ’ υψηλού.     
Χθες βράδυ πήγα να υποβάλω τον τελευταίο χαιρετισμό μου σε αυτή την
γυναίκα, που έφυγε από τούτο τον κόσμο και σαν φόρο τιμής δημοσιεύω 
απόσπασμα από ένα της ποίημα.


Εμείς οι «Ξένοι»

Αυτοί που μας βαφτίσανε

Διασπορά, δεν έχουν ταξιδέψει τον ατελείωτο πλου
Της άγονης γραμμής
………………………………
Κι ίσως ποτέ δεν μάθανε
Ότι αυτοί που τους είπανε
Διασπορά
Ταξιδεύουν τις αγωνίες του Αιγαίου
Σκιές παρελθόντος και μέλλοντος
Γυρεύουν το ξερονήσι
Της άγονης γραμμής. 
             ***
  
Εικόνες
Εικόνες χλομές
Παναγία θλιμμένη
Άγγελοι που χαμηλοβλέπουν
Φωτοστέφανα
Ζωή παιδική
Ξεχασμένη
Ένας Δείπνος Στερνός
Τα’ Άη Γιώργη το δόρυ
Του Μαρτυρίου ο Σταυρός
Την Πατρίδος τ’ αφιόνι.

Γαβριήλ Παναγιωσούλης 


4 σχόλια:

Μαρία Κανελλάκη είπε...

Καλούς ουρανούς να έχει!

pylaros είπε...

Αγαπητή μου κ. Κανελλάκη,
Ευχαριστώ για την επίσκεψή σου μα και για τις ευχές σου στους καλούς ουρανούς...

Πάντα με την αγάπη μου

Γαβριήλ

Αστοριανή είπε...

Γαβρίλη μου,

αντάμα με τους αγγέλους...

Βασανίστηκε πολύ,
τώρα αναπαύεται στα βάθη του ουρανού.

Ζωή καλή σε όλους μας.

Φιλιά,
Υιώτα

pylaros είπε...

Dear Yiota
Το έμαθα από το Facebook το είχε βάλει η Ελευθερία Τουρτούλη φιλενάδα της και πήγα.
Από σεβασμό στην μνήμη της

Σε ευχαριστώ
Χαιρετισμούς Δημήτρη
Γαβριήλ