Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2012

ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ















Περπατώντας στα μονοπάτια της ζούγκλας του εθνικού πάρκου Τικάλ στην επαρχία Πετέν της Γουατεμάλας το οποίο είναι μέρος διατήρησης της Βιόσφαιρας Μάγια, αναγνωρισμένο σαν φυσικό κληρονομικό πατριμόνιο της κουλτούρας των Μάγια από την ΟΥΝΕΣΚΟ 1979, πάντα μαζί με τον τουριστικό οδηγό μας, μπροστά μας φάνηκε μια επιγραφή Acropolis Central, Κεντρική ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ.

Μείναμε με τον στόμα ανοιχτό από την έκπληξη, τι να θέλει η Ακρόπολη μας, εδώ; Άνοιξε ένα ξέφωτο και φάνηκε μια πλατεία όπου γύρω, γύρω ήταν ένας αρχιτεκτονικός λαβύρινθος κτιρίων με επτά εσωτερικές αυλές, το πιο γνωστό παλάτι του ιδρυτή της δυναστείας Yax Eb’ Xook, Το παλάτι Maler, το παλάτι των πέντε ορόφων και το παλάτι του Kinich Ahau.
Εκτός αυτών σύμφωνα με τον τοπικό χάρτη υπάρχει και η ακρόπολις του Βορρά όπως και μία του Νότου. (Πιο Μικρές)
Μερικοί της παρέας μας ανέβηκαν στα μνημεία αυτά, τα έφεραν βόλτα, ο οδηγός μας, μας είπε έχετε μισή ώρα ξεκούρασης, βρήκα ένα δένδρο, κάθισα κάτω απ την σκιά πίνοντας νερό, όμως η λέξη ακρόπολις με έκανε να σκεφθώ την ανθρωπότητα, σα συγκοινωνούντα αγγεία, όπου όλοι οι άνθρωποι έχουμε την ίδια προέλευση, μα και τον ίδιο στόχο, απλώς αλλάζουν οι βαθμοί αντίληψης, πολιτισμού, μόρφωσης και πιστεύω ως προς την άγνωστη αυτή δύναμη την οποίαν ονόμαζαν Θεούς όσον αφορά τις προσφορές και θυσίες προς αυτούς…
Τα κτίρια πυραμίδες που περιτριγυρίζουν την Ακρόπολη τέμπλο χτίστηκαν- κατασκευάστηκαν μεταξύ 550-700 μ. χ.

Γαβριήλ Παναγιωσούλης

14 σχόλια:

Μηθυμναίος είπε...

Εσύ φίλε, καθώς βλέπω, περπάτησες όσο ποτέ. Και τώρα μας κάνεις τη χάρη να μας ταξιδέψεις μέσα από τις φωτογραφίες σου στα εξαιρετικά αυτά μνημεία του πολιτισμού των Τικάλ. Κάποτε είχα διαβάσει ότι εκεί ήταν ο τάφος των ηγεμόνων τους.

Αντε, ωραίες εκδρομές μας πάτε εσύ στη Γουατεμάλα κι ο Ντένης στα Εφτάνησα, έτσι για να μαθαίνουμε και να ταξιδεύουμε.

Dennis Kontarinis είπε...

Υπέροχος ο σημερινός ιστορικός περίπατος φίλε Γαβρίλη.
Είναι λίγα τα όσα γνωρίζω για τους Μάγια αλλά βασικά γνώριζα ότι είχαν ένα αξιόλογο πολιτισμό, είχαν πάρα πολλά μνημεία τα οποία φρόντισαν οι Ισπανοί κατακτητές να τα εξαφανίσουν. Πάλι καλά που κάτι έμεινε για να θαυμάζει ο κόσμος σήμερα.
Φανταστική η εκδρομή σου φίλε και καταπληκτικά τα όσα μας προσφέρεις
Νάσαι καλά

Unknown είπε...

σαν να λέμε Γαβριήλ μου, "τι μικρός που είναι ο κόσμος"!!!

υπέροχες φωτογραφίες!
πάντα όμορφα ταξίδια εύχομαι

:)

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα αγαπητέ Γαβριήλ,
υπέροχες φωτογραφίες, αλλά σπουδαία
και η επιγραφή Ακρόπολις. Υπάρχει
καμμιά εξήγηση γιατί ονομάστηκε έτσι;
Κι εγώ πολύ λίγα γνωρίζω για
τούς Μάγια και την ιστορία τους από μερικά Φίλμ που έχω δεί. Από σένα όμως θα μάθω πολλά και χαίρομαι γι αυτό.
Καλό σου απόγευμα
Ρισσιάνα

Αστοριανή είπε...

... το ταξίδι του μέλιτος (!) έχει ...τελειώσει!
μου είπε η Ορτανσία...
Ευτυχώς που υπάρχουν οι αναμνήσεις...
είπα.
Χαιρετισμούς,
Υιώτα

Μαριάνθη είπε...

ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΤΗ Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΩΝ ΣΤΙΓΜΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΩΝ ΚΥΡΙΕ ΓΑΒΡΙΗΛ ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ κ ΟΡΤΕΝΣΙΑ.
ΠΟΛΥ ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΚΑΘΕ ΠΟΥ ΣΑΣ ΒΛΕΠΩ.

pylaros είπε...

καλημέρα φίλε μου από Ν.Υ.

Αυτό είναι αλήθεια, αν και είχα ζήσει στο κράτος αυτό περίπου 10 χρόνια ποτέ μου δεν είχα πάει τουριστικές εκδρομές ή ας πούμε να δω τα αξιοθέατα έως τώρα που περάσανε τα χρόνια.

Αλλά πάλι καλά, με ξανάφεραν πίσω στην τότε ζωή και κατάλαβα τις δυο διαφορετικές της όψης....
Φίλε μου Στράτο,

Ευχαριστώ
χαιρετισμούς

Γαβριήλ

pylaros είπε...

καλημέρα φίλε μου Ντένη,
Σήμερα Παρασκεύη περίμενα το χιόνι που όμως θάρθει αύριο, Σάββατο.

Τα ερείπια από μνημεία αυτά που άφησαν οι Μάγια είναι διασκορπισμένα σε όλη την Μέσοαμερική, και ακόμα μερικά σκεπασμένα από την Ζούγκλα σε Ονδούρα και Γουατεμάλα,

Τα περισότερα τα ανακάλυψαν τελευταίως τον 19-20 αιώνα...

Ευχαριστώ

χαιρετισμούς

Γαβριήλ

pylaros είπε...

Πράγματι ο κόσμος μας είναι μικρός με ανθρώπινες παρομοιάσεις
άρα είμαστε παιδιά της γης μας.
Σε ευχαριστώ
χαιρετώ meggie

Γαβριήλ

pylaros είπε...

Αγαπητή μου Ρισσιάνα,

Μα κι εγώ πρώτη μου φορά ταξίδεψα στα μνημεία αυτά των Μάγια, αν και είχα ζήσει στο κράτος αυτό περίπου 10 χρόνια.
Τώρα το πως ονόμασαν Ακρόπολις το σύνολο των κτιρίων αυτών τα οποία είναι θα έλεγα σε μια κυκλική φόρμα, δεν μπορώ να δώσω καμιά εξήγηση, κοιτάζοντας όμως τον χάρτη βλέπω ότι υπάρχουν ακόμα δυο ακρόπολις στο ίδιο Πάρκο Τικάλ, η Μία του Βορρά και η άλλη του Νότου, η του Νότου έχει μόνο ένα κτίριο Πυραμίδα,(τέμπλο) η του Βορρά πολλά κτίρια.

ευχαριστώ
χαιρετισμούς

Γαβριήλ

pylaros είπε...

Μα τα μονοπάτια των αναμνήσεων έψαχνα, τα άλλα τα είχα,


Αγαπητή μου Υιώτα,
η ζωή γεννιέται μπουμπουκιάζει και γερνά!


ευχαριστώ

χαιρετώ

Γαβριήλ

pylaros είπε...

Καλημέρα αγαπητή μου Μαριάνθη,

Καθώς γερνάμε αναζητούμε πάντα κάτι το καινούργιο, έτσι για να φεύγει η μονοτονία,
Τότε ναι μεν αποθανατίζουμε τις ωραίες στιγμές αλλά φιλοσοφούμε και το πόσο κοινή είναι η καταγωγή όλων των κατοίκων της γης μας.

Ευχαριστώ
χαιρετισμούς

Γαβριήλ

Ανώνυμος είπε...

Θαυμάσιες οι φωτογραφίες ,μας ταξίδεψες πάλι φίλε μου στο βασίλειο των Μάγια, συμφωνώ με το Μηθυμναίο,ότι εσύ και ο Ντένης μας ταξιδεύεται, ο ένας στην Ελλάδα κι εσύ ως κοσμογυρισμένος ναυτικός σε μέρη φανταστικά που δεν θα έχουμε τη τύχη να τα γνωρίσουμε από κοντά. Να είσαστε καλά να συνεχίσεται τα ταξίδια σας, την καλημέρα μου .Κάτε

pylaros είπε...

καλησπέρα αγαπητή μου Κάτε,

Και να φανταστείς ότι στο κράτος αυτό ζήσαμε 10 χρόνια, εκεί γεννήθηκαν τα παιδιά μου κι όμως ποτέ δεν είχαμε επισκεφτεί τα αρχαία των.
Είναι σα να είσαι γεννημένος στην Ελλάδα και ποτέ σου να μην έχεις πάει στην Ακρόπολη.

Ευχαριστώ σε

χαιρετισμούς

Γαβριήλ