Σάββατο 3 Μαΐου 2014

Στον Αστερισμό της Βερενίκης



Χθες βράδυ Παρασκευή 2α Μαΐου 2014  στο Κυπριακό Προξενείο της Νέας Υόρκης  έγινε η παρουσίαση του βιβλίου ποίησης της Χαράς Σπήλιου.
(Στον Αστερισμό της Βερενίκης)
Ήταν μια πολύ επιτυχημένη παρουσίαση, αφιερωμένη στον Ελληνοκύπριο Ποιητή Κώστα Μόντη, η αίθουσα ασφυκτικά γεμάτη μέχρι όρθιοι, παρακολουθούσαν.
Στην φωτό, Γαβριήλ Παναγιωσούλης, Δημήτρης Ρομποτής, Δημοσιογράφος εκδότης, Σεβαστή Μπούτου Συγγραφέας 
Τίμησαν με την παρουσία τους πολλοί επίσημοι ο Πρέσβεις την Κύπρου κι αλλοι,  μια που και η φετινή Χρονιά ανακηρύχθηκε:
 "Έτος μνήμης Κώστα Μόντη." 

Διάβασα τα ποιήματά της, μου έκαναν  εντύπωση, μου άρεσαν, είναι γεμάτα  σαν από μια πικρία σα να έχει ένα παράπονο, σα να αναζητά ένα δίκιο, όμως είναι γεμάτα τρυφερότητα, στοργή, αγάπη, για κάτι που έδωσε χωρίς ανταπόκριση, για κάτι που ακόμα ψάχνει, για κάτι το ιδεώδες για κάτι που πολέμησες με πάθος, για κάτι το Θεϊκό, αυτό που ονειρευόταν  για κάτι που δεν βγήκε αληθινό.
                                            (Είναι μια γνώμη δική μου αν και δεν είμαι ποιητής)


  Απο Δεξιά η Ελευθερία Οικουτα εκπαιδευτικός, η Νάνσυ Μπίσκα δημοσιογράφος, Η Χαρά Σπήλιου ποιήτρια, Κώστας Γκαζτζής πιάνο, Κάτια Ζάλλας σοπράνο.
"Μαζί ήμασταν και με τον φίλο Λιψάνο όμως οι φωτογραφίες δεν βγήκαν καλές"


Αντιγράφω ένα της ποίημα

Αν ήσουν εδώ
…θα μπορούσα ν’ ανοίγω
όπως η παπαρούνα στον ήλιο.
Μα εσύ λείπεις και γω ψάχνω σκοτεινές σπηλιές
να κρύψω τον ανείπωτο πόνο μου.
Αν ήσουν εδώ, θα μπορούσα ν’ αντέξω
τον κόμπο στο λαιμό, το ματωμένο νυχτοκάματο
και το δυνάστη μου.
Αν ήσουν εδώ, δε θα’ γερνε το κορμί μου
εκλιπαρώντας τη γη να το αγκαλιάσει.
Μα αν έρθεις, μη ψάξεις σε συνωστισμούς
και σε πλατείες φωτισμένες.
Ψάξε με εκεί που το σφυρί δέρνει το αμόνι
και στο σταυροδρόμι που ξορκίζουν τη μοίρα.  

Πόσο μονάχη ήμουν στον παράδεισο
για να διαλέξω τούτη εδώ την κόλαση.
Χαρά Σπήλιου


Γαβριήλ Παναγιωσούλης











13 σχόλια:

Μηθυμναίος είπε...

«Πόσο μονάχη ήμουν στον παράδεισο για να διαλέξω τούτη εδώ την κόλαση»... Τι υπέροχος στίχος!!!
Αλήθεια, δεν ξέρω αν φτάνουν μόνο τρία θαυμαστικά!

Αλλά και το δικό σου σχόλιο πολύ... εύστοχο: «σα να αναζητά ένα δίκιο, όμως είναι γεμάτα τρυφερότητα, στοργή, αγάπη, για κάτι που έδωσε χωρίς ανταπόκριση, για κάτι που ακόμα ψάχνει»...


Νίκος είπε...

Χτες βράδυ, Χαρούλα, βρεθήκαμε πραγματικά όλοι, μαζί σου,
στον Αστερισμό της Βερενίκης.
Νόμιζα ότι παρακολουθούσα Ελληνική Τραγωδία: κάτι σαν ''Προμηθέας Δεσμώτης" κάτι σαν ''Αντιγόνη'' αλλά και κάτι Αριστοφανικό, με αίσθημα όμως και εσωτερική συκγατάθεση της ποιητικής σου ψυχής.
Ηταν μία υπέροχη βραδιά!!!  Και οι θεατές το διαπίστωσαν με μια αίσθηση γενικής ψυχικής συγκίνησης.
Εύγε σου!
Με την εκτίμησή μου,
Νίκος

Ντένης Κοντρίνης είπε...

Θα πρέπει να ήταν μια πολύ ωραία εκδήλωση, κάτι που το αξίζει η καλή μας Χαρά, η σπουδαία φίλη μας.
Λυπάμαι που λόγω ώρας και απόστασης δεν μπόρεσα να παραβρεθώ.
Μπράβο σε όλους σας.

pylaros είπε...

Φίλε μου Στράτο η παρουσίαση του βιβλίου ήταν μια επιτυχία.
Την συγγραφέα την χαρακτήρησα σαν χαρισματική polifacética, versátil.

Πράγματι της άξιζε, αυτή η όμορφη εκδήλωση...

Ευχαριστώ

Γαβριήλ

pylaros είπε...

Νίκο πολύ ωραία τα λόγια σου,
Πάντοτε αρχαιολάτρης θαυμάζεις τα σημερινά έχοντας ως βάση τον δικό μας Ελληνικό πολιτισμό.

Ευχαριστώ
Γαβριήλ

pylaros είπε...

Φίλε Ντένη ναι ήταν μια πολύ ωραία εκδήλωση, πολύς ο κόσμος, μα και του βιβλίου η ποίηση πολύ ενδιαφέρουσα η Χαρά άξιζε τα συγχαρητήρια ως προς τα ποιήματά της, μα και για την άψογη διωργάνοση της παρουσίασης...

Ευχαριστώ

Γαβριήλ

Βάνα Κ είπε...

Λυπήθηκα ειλικρινά, που δεν κατάφερα να παρευρεθώ.
Βάνα

ΧΑΡΑ ΣΠΗΛΙΟΥ είπε...

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΑΣ ΚΥΡΙΕ ΔΟΥΚΑΚΗ ΠΟΥ ΕΚΤΙΜΗΣΑΤΕ ΤΟΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΣΤΙΧΟ .ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΒΙΒΛΙΟ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ .ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΑ ΛΙΓΟ ΔΙΟΤΙ ΕΠΛΥΝΑ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΥΣΣΩΠΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΥΡΙΣΕΙ ΕΛΛΑΔΑ Η ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ!!1

pylaros είπε...

Στο επόμενο βιβλίο της θα πάμε μαζί αγαπητή μυ Βάνα.
ευχαριστώ

Γαβριήλ

pylaros είπε...

Χαρά σε καλωσορίζω στον διαδικτυακό κόσμο,
μέσα απ το σπίτι σου επισκέπτεσαι όλο τον κόσμο.

ευχαριστώ,
χαίρουμαι όπου έγραψες αυτά

με αγάπη

Γαβριήλ

pylaros είπε...

Αγαπητή μου Χαρά Δέξου τις ευχαριστίες από τον Κ. Δουκάκη κατόπιν συνεννοήσεως μου ένεκα που ευρίσκεται εν κινήσει αδυνατεί να γράψει...

Ευχαριστούμε

Γαβριήλ

Αστοριανή είπε...

Συγχαρητήρια,
Καλό Κατευόδιο
... στη θάλασσα των ιδεών...

Γαβρίλη μου, ξέρεις τις "αργοπορίες μου...
μα δεν σε ξεχνώ...

Υγ.:
Παρακαλώ,
πες στη Σέβη
να μου στείλει το Η-μέϊλ της... ευχαριστώ

Υιώτα

pylaros είπε...

Γεια σου αγαπητή μου Υιώτα,
Γράφεις: Καλό Κατευόδιο
... στη θάλασσα των ιδεών...

Το ασπάζομαι!

σου έστειλα το ε-μαιλ

χαιρετισμούς

Γαβριήλ